1

Berg- och dalbana i rekordfart

Hoppla, där gick det undan! Visserligen gillar jag fart och fläkt, men detta var något jag inte styrde över och då känns det alltid lite läskigt.
Idag vaknade jag efter en orolig natt. Jag hade haft svårt att somna och sista gången jag slängde ett trött öga mot klockan visade den 01:30. Och självklart vaknade jag även tidigt. Alldeles för tidigt. Men efter att ha väckt sonen som skulle till skolan visade det sig att vi bägge kunde somna om. Han med feber - som sin storebror - och jag med min trötthet. Jag vaknade efter ytterligare 2 timmars sömn. Välbehövligt. 
Dagen satte av i rekordfart. Vet inte var jag fick kraften ifrån, men idag orkade jag baka bullar och jag kände ingen större trötthet. Så nu står en deg till på jäsning, frallor är gott tycker vi så det kan vi få unna oss när vi är sjuka. 
Men när sambon kom hem så började tröttheten komma. Och som nu en stund senare - huvudvärken som sakta, sakta intar mig!  Men jag är glad ändå. Jag fick uppleva lite ork. Lite lättande av hjärndimman. Nu kan energibaksmällan komma. Jag fick i alla fall ett par timmar av en relativt normal dag. Jag är så glad över denna lilla tid. Nu vet jag att jag däckar snart. Jag ligger att par dagar. Men det var det värt. Som jag längtat! Tack.
Nu in i dimman igen. Livet är en stormig berg- och dalbana. Det gäller att hänga med!
 
me/cfs #människanbakom energibaksmälla hjärndimma hjärntrötthet kroniskt utmattningssyndrom me/cfs utmattningssyndrom

Kommentarer:

1 Piedra:

skriven

Det är onekligen lite svårt att hänga med i svängarna ibland. I slutet på förra veckan hade jag ork som jag inte haft på länge men framför allt kände jag att skaparlusten började komma tillbaka. Men jag hann inte så långt innan berg- och dalbanan gick neråt igen.

Svar: Ja, fort går det och jag önskar att de bra stunderna var fler. Det är grymt att bli lockad så här, påmind, och sedan dras allt bort och man däckar ett par dagar eller veckor. Sist jag mådde så bra som jag gjorde de timmarna igår - det var flera månader sedan. Men jag minns dem 😃
jagepippi.blogg.se

Kommentera här: