0

Jag lever

Jag lever, men just nu är livet fullt av saker som tar enorm energi av mig bara och det innebär att min hjärna har helt slutat fungera känns det som. Så snart jag tänker att jag ska åtgärda något problem så att det försvinner så säger min hjärna stopp och min tanke går på repeat utan att komma till punkt. En enormt frustrerande situation.
Sjukersättningsärendet var en parodi för rättsäkerhet och det skulle kunna bli feta rubiker av det. Nu blir det attkoncentrera sig på att skriva överklagan och skicka till Förvaltningsrätten. Jag fick uppskov med inlämningen för att jag behövde skaffa hjälp och just pga att FK betett sig så vilseledande mm.
Sjukpenning har också börjat granskas. Igen. Handläggaren är och rotar i saker jag inte ens är sjukskriven för. Allt för att hitta orsaker till avslag. Och då uppstår en fullkomlig panik hos mig för mina ekonomiska resurser är uttömda efter förra omgången jag var utförsäkrad. 
Så livet är tungt. Idag ska jag försöka få ihop en kruka med hyacinterna jag fick förra vecka. På den nivån befinner jag mig. Att sätta ihop en kruka med några blommor tar tid för mig numera, flera dagar. Jag klarar inte att göra ens det på en gång utan lång vila. Men jobba kan jag enl FK. När verkligehten möter sjuka. regler och jakt på sjuktal uppstår en parodi på kunskap, medmänslighet och rättssäkerhet. "Jippie".
Så nu vet ni varför jag är tyst just nu. FK håller på att sakta mala ner mig.
 
 

Kommentera här: