2

När ministrar går i Prideparaden och samtidigt offrar deltagarna för sina siffror.

Detta inlägg skrev jag på Annika Strandhälls Facebooksida. Jag tycker att fler kan få läsa mina tankar kring hur jag ser och upplever dubbelmoralen i detta med att vissa politiker går i paraden. Samtidigt som de när de kommer tillbaka till sina skrivbord gör tvärtemot vad de säger när de leende går där med flaggan - inför media och alla kameror.
 
För mig personligen är det viktigt att man agerar som man säger, lever upp till sina löften och ord. Jag kan därför ha extra svårt för detta svansande inför alla fotoblixtar och reportar. Men det är jag. Andra människor har andra värderingar.

 
En fråga jag ställde mig redan förra året när jag såg er i paraden: 
Skulle du Strandhäll även gå i en parad som upplyste och synliggjord de sjukas och funktionshindrades rättigheter? 


Skulle du känna att du kunde bära ditt huvud högt? 

Skulle du känna av dubbelmoralen i detta?

Det pågår en fruktansvärd hetsjakt mot alla sjuka och svaga i dag där deras rättigheter och rättsäkerhet är svårt sargade pga den nuvarande politiska hanteringen och dessutom blir vi dagligen förolämpade av att ansvariga (även du Strandhäll) blundar för det som sker. 

Det talas så flott i intervjuer mm om att rätt försäkring ska tillfalla rätt person, att ingen ska hamna mellan stolarna. Men verkligheten ser helt annorlunda ut. Allt pga sjuktalen som ska sänkas - oavsett metod. Det vet du - OM du lyssnar på oss som du påstår. Vi undrar. Vi börjar bli otroligt många, men ändå denna tystnad...

Även vi sjuka och funktionshindrade vill ha en parad för att kunna upplysa om detta stora problem som idag sopas under mattan, göms för allmänheten. Men vi är en grupp som är just sjuka, svaga och funktionshindrade. Det är svårt att paradera då. Det är lätt för ansvariga att gömma oss och våra protester då. 

Men vi finns,
vi behandlas orättvisst,
vi diskrimineras. 

Vi har också rättigheter - men dagens system funkar inte. Dagens styrning (från dig och dina partikamrater) av bl a Försäkringskassan hindrar dessa rättigheter. Jakten på sjuktal och kostnader är viktigare än människor s trygghet och rättigheter. Viktigare än människors hälsa och liv. Du och Socialdemokraterna har glömt de mänskliga värdena. Och rättigheterna. För alla. Inte bara för de i Prideparaden. Som bevakas av media...

Ni är definitivt inte min socialdemokrat längre.
me/cfs #FKstress #jagsaknas #människanbakom Annika Strandhäll Försäkringskassan Kroniskt sjuk Pride Stockholm 2017 Socialförsäkring funktionshindrade me/cfs

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Så sant! Har nog varit naiv börjar fatta hur illa det kan gå för människor i Sverige 2017. Har du gått vidare med ärenden till domstol, hur har det gått?.
Jag kommer att gå vidare med hjälp av fackets rättshjälp, men kommer att ta åratal 6 mån omprövning och 9 månaders kö till förvaltningsrätten och sen börja om igen! Kram Johanna




Svar: Jag har haft 3 ärenden i FR, avslag på helt befängda motiveringar . Så nu skriver min jurist till KR. Skickade in de ärendena för lääääänge sedan till FR. Har tom glömt hur länge de varit där. Måste vara över ett år.
jagepippi.blogg.se

2 Anna-Maria :

skriven

Tack igen för din skarpa ord.🙏

Svar: Tack. Jag vet inte om de var skarpa, de vara bara rätt ur mitt hjärta.
Är så less på dessa media#### politiker som inte agerar som de säger sig göra.
jagepippi.blogg.se

Kommentera här: