2

Motiveringar - ärende #6

Detta ärende gäller perioden 20161114-20170228. Beslutsdatum 20161220.
"Inbakat" av OMP i ärende #5 och #7 då dessa fanns hos OMP samtidigt för omprövning och #6 är inom samma tidsperiod  som de två andra. Så kan det bli när man hinner få avslag så snabbt av FK.
 
Beslutet görs en dag innan övervägandet löpt ut
Något som väldigt, väldigt intressant i detta ärende är dock det att FK beslutade en dag INNAN övervägandet löpt ut. Jag hade alltså till den 21 decemeber på mitt att bemöta deras övervägande, men redan den 20 dec är beslutet daterat. Jag begär ju alltid ut FKs journaler vid ett avslag och det gjorde jag även i detta fall. Nu sker nästa intressanta sak.
 
Beslutet journalförs dock 2 dagar EFTER det fattats - brott i journalföringen?
I journalen är dock beslutet daterat till den 22 december och det nämns ingenstans att beslutet skrivits ut och fattats redan den 20 decemeber. Detta borde väl ändå vara ett brott i journalföring? 
 
Den 21 december kl 16:57 skickade jag in ett argt mail till FK där jag förklarade att det ju ändå inte spelar någon roll vad jag skickar in för fakta, de har ju ändå bestämt sig. Detta mail journalförs även det den 22 dec av handläggaren. Innan detta så den sista anteckningen i journalen från den 19 dec där jag återigen vill ha svar på vad FK menar med sin motivering för vi fattar inte det. Är det för att jag väntar på Stora Sköndal de överväger avslag? Eller är det för att jag äter SSRI? Är det för att prognosen (för ev tillbakagång till arbete) inte har kunnat sättas? Får jag avslag för att jag har ME/CFS? För att jag har mycket låg fysisk förmåga enligt den arbetsförmågeutredning jag gjorde? Får jag avslag för att jag har psykisk och fysisk nedsättning efter aktivietet (men de glömde visst skriva att dessa nedättningar håller i sig i flera dagar)? Vi förstår inte vad det är som gör i det de återberättat från bl a läkarintyget nedan som gör att jag KAN arbeta som barnskötare i mitt vanliga jobb och det på full tid. De vägrar att svara på mina undringar och således bryter de mot den rättssäkerhet som påstås finnas inom FK. Av Strandhäll. Av Begler. Av Brattlund. Synd att vi drababde inte får uppleva den rättssäkerheten.
Som ni ser hänvisar läkaren återigen till den aktivitets och arbetsförmågeutredning jag nyligen genomförde på Nacka Rehab där det visade sig att jag hade mycket stora nedsättningar både fysiskt och kognitativt. Inte bedömt att klara något arbete. Detta är även min sjukskrivande läkaren bestämda uppfattning. Men FK vill inte ha kontakt med henne.
De vill inte ha kontakt med mig. Mailen jag skickar besvaras inte med mail. Utan enhetschefen skickar vanlig brev per post till mig. Det tar 8-14 dagar innan jag får de vanliga "svaren". Svaren är nonsens med bara upprepande om att de visst läst och att de inte tänker ge mig bevis för att de läst allt det jag efetrfrågar, inte ens något bevis för att de läst och fattat intygen. De säger bara om o om igen att de läst. Men inget mer. Hur vet jag då att de läst? Varför gäller deras ord när inte mian duger som bevis för mitt mående? Deras ord ger mig ju ingen garanti för att de läst. De påstår det, men jag får inga bevis för det. jag tjatar och tjatar om att jag vill veta hur de tänker kring motiveringen, vill veta VAD det är som gör att de ger avslag - men jag får inga svar. Rättssäkert? Knappast.
 
Och, ja - jag gråter under mina läkarsamtal. Fortfarande. Jag gör det för att jag är sååååå utmattad innan jag ens kommit in till läkaren. Vet inte om i känt den där grymma tröttheten när man bara vill ge upp och lägga sig, strunta i allt? När tröttheten gör att man bryterihop för en skitsak? Så är det för mig. Varje dag. Och än värre blir det att bara ta mig till läkaren. Sedan ska jag dessutom sitta och prata där....det blir för mycket för mig. Jag är helt färdig i flera dagar efteråt. Ligger med huvudvärk och klarar inga ljud, inga rörelser - inget. Jag gråter inte för att jag är deprimerad. Jag gråter för att jag är alldeles, alldeles utmattad. Det finns så mycket förutfattade meningar kring varför man gråter. De vill jag upplysa om att de kan vara så fel och ge en så fel uppfattning om ett tillstånd. 
 
Men min allvarliga fråga jag vill att alla ställer sig - är det någon som kan se att jag kan utföra mitt arbete som barnskötare på en förskola? Det tycker FK...

Detta ärendet gick alltså inte vidare till FR. Det bakades in av OMPhandläggaren och var alltså ett av de som godkändes i efterskott för att ärende #8 godkänts. Inte för att ny info i just detta ärende tillkommit. men ändå blev vist D-F-A-kedjan klargjord. Trots att ingen bevisat den. Förutom jag som skickat in ett 6 sidor dockument med varje nedsättnings besvär och hur den påverkar mig i min vardag, mitt arbete jag inte kan utför. Men mina ord gllde ju inte...


me/cfs #FKstress #jagsaknas #människanbakom Ann-Marie Begler Annika Strandhäll Arbetsförmågeutredning D-F-A Försäkringskassan syd/ost Nacka Försäkringskassans OMP Journalbrott Lars-Åke Brattlund hjärntrötthet me/cfs

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej!Hur har det gått med dina ärenden i kammarrätten? kram

Svar: Det lär ta tid. Jag förväntar mig inget innan påsk. Jag har lärt mig att sånt här tar tid. Kram
jagepippi.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Hur går det för dig är, har du sjukpenning nu? Jag har fått avslag på sista sjukintyget oxå trotsar inyg från även arbetsförmedlingen att jag inte kan varar arbetsökande, 6 månader nu utan inkomst kram

Svar: Jag har sjukpeng just nu. Kan dras in när som helst har läkaren sagt till mig för enligt FK inväntar de rehaben en liten stund till, sedan bedömer de arbetsförmåga igen. Ett ständigt hot hänger över mig. Beklagar så att du råkat illa ut och även får utstå denna jakt på sjuka. Rent omänsklig är den! Kram
jagepippi.blogg.se

Kommentera här: