0

Allt pga ett vanligt skitsvar från Försäkringskassan

Igår fick jag ett brev från Försäkringskassan, med de vanliga skitsvaren. Tycker synd om de som jobbar där, de kan inte må bra. Men detta brev gjorde att jag blev tvungen att skanna in det och undersöka kring viktigheten i det. Jag kan ju som sagt inte processa riktgt, så jag får hjälp. Nu la jag ut brevet på vårt sjukforum för allmän beskådan och taggade den personen som hjälpt mig att ta fram de argumentet som nu Försäkringskassan "svarat" på.
Sedan lät jag diskussionen gå lite på twitter kring hur sjukt mina kontakter med FK är. Känns dock som att jag bara når ut med hälften, det är så mycket konstigt, så mycket vidrigt att det blir svårt för mig att få tag i en bit och dessutom få en röd tråd i detta. Dumma hjärntrötthet. Jag orkar ju inte, hjärnan lägger av efter ett par minuter.
Men att skriva så här, rakt ur min vimsiga tankar funkar i alla fall 20-30 minuter. Sedan gör det ont i kroppen, huvudvärken börjar krypa sig på osv. Så jag skriver snabbt. En del andra inlägg från tidigare där jag maler på om FKs hantering har jag förberett i ett ordprogram. Där kan jag skriva lite, spara och vila. skriva, spara, vila. Det kan ta en vecka, två.
Jag har alltid haft en passion för det skrivna ordet. Att läsa och få försvinna in i en annan värld. Sittat där och skratta och gråta, bli upprörd - påverkas. Känna att man bryr sig, att det finns mer än mitt liv mellan dessa fyra väggar. Med min nya sjukdom - kan den kallas ny fortfarande efter 1 år? - så kan jag inte läsa sånt jag brukade. Nu tar även den enklare boken lång tid. Och jag tappar tråden. Minns inte. Fördelen med detta är att bokinköpen blir billiga då jag kan läsa om samma bok flera gånger.
Det känns verkligen som jag blivit tvingad till en stor personligthetsförändring ioch med att jag inte kan göra sånt jag tidigare gjort och älskat. Nu kan jag inte knäcka killarna på gymmet (jag var starkt som Pippi tidigare;-), nu kan jag inte gräva min tunga lerjord i trädgården, nu kan jag inte läsa böcker som tidgare, inte umgås med vänner, busa med mina barn och hitta på äventyr. Jag är knappast någon rolig sambo som ligger i soffan och knappt orkar svara på tilltal när han kommer hem efter en lång arbetsdag. Jag som vill, men orkar inte. Detta är ett jävla straff. Men för vad? Jag har inte gjort någon illa.
Däremot blir jag både kränkt och diskriminerad av Försäkringskassan. Jag har anmält dem ett antal gånger till JO och igår kontaktade jag även DO. Inkompetensen på Försäkringskassan får Förvaltningsrätten ta hand om. Undrar om Försäkringskassan gör rätt någonstans faktiskt? Hur är det möjligt att denna myndighet finns kvar om man vet om deras vidrigheter.
I alla fall så blev kontentan av det brev jag fick igår, med skitsvaren, att jag fick ont i magen av stress, jag gick upp i spinn och igång på adrenalin. Så trots att jag var dödstrött och knappt kunde hålla upp ögonen så kunde jag inte somna. Det innebär att idag sitter jag här med ett ton grus i ögonen, ont i kroppen, migrän och ont i tänder o käkar. Allt pga ett skitsvar från Försäkringskassan. 
 
 
PS. ska bli ytterst intressant om FK vågar maila mig ett enkelt ja eller nej. - såsom jag bett dem göra i en fråga jag ställt. De skyller ju på sekretessen, men ett ja eller ett nej kan kanppast vara farligt - inte för mig ialla fall;-)
me/cfs #människanbakom Annika Strandhäll Diskrimneringsmannen Försäkringskassan Försäkringskassan syd/ost Nacka Jo-anmäla adrenalinpåslag

Kommentera här: