1

Idag glimrade jag till

 Idag har jag haft en härlig dag. Det känns underbart och förvånande!
Dagen började med att jag blev väckt av min valp - alldeles för tidigt - men det är svårt att somna om när man blir överöst av kärlek. Så de alldeles för få timmarnas sömn fick vara nog.
Vi gick en kort promenad i snön och bägge hundarna var så glada åt den nya, fluffiga snön och jag blev lycklig av att se dem. Väl hemma skottade jag rent framför dörren och vid garaget, efteråt kändes det bra.
Laddade kroppen med en stadig frukost och sedan en vila på soffan, där jag efter ett tag satte mig med datorn och fick ihop lite härligt glad musik. Jag roade mig med att byta musik hela tiden och fnissade över hur min valp inte kunde fatta var ljudet kom ifrån. Det fanns ju ingen människa i det hörnet som sången kom ifrån. Han undersökte och tittade på högtalaren och tittade på mig. Plötsligt kunde jag inte sitta still! Jag lät kroppen följa musiken i en galen dans. Och det var så härligt trots att jag kände att jag inte skulle orka mycket. Men ett par låtar till orkade jag och jag blev tom lätt svettig.
Det gjorde inget för kroppen blev glad och jag varvade ner med lite yinyoga med lång vila. Sedan en skön dusch. Så skönt. Om ni inte har testat yinyoga så kan jag rekommendera detta! Så skönt för en stel kropp. Och en dag så ska jag klara rörelserna fullt ut. Nu ser det nog fånigt ut, men man måste ju börja någonstans.
Jag kände idag en stund av glädje och energi och det var såååååå länge sedan. Vad lycklig jag blev av detta. Nu ligger jag åter på soffan och slöar, men det är med ett stort fånigt leende :-) Det finns hopp!!! Jag ska försöka göra detta till en härlig vana. Musik är verkligen något för mig.
Idag glimrade jag till. Jag kände att jag orkade lite, jag hade ett positivt flöde i kroppen och även om jag åker på en energibaksmälla imorgon så kommer jag att le. För det känns som jag äntligen kommer att få orken till att tillfriskna - åtminstone kroppsligt. Heja!

Kommentarer:

1 Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY:

skriven

Fin bild :)

Svar: Tack:-) Jag tog den precis innan snön kom. Frosten i gräset har precis smält i morgonsolen.
jagepippi.blogg.se

Kommentera här: