1

Tomorrow, tomorrow, I love ya, tomorrow You're only a day away!

Idag har det varit en dag. En regnig dag. Full med fuktig dimma, ljusbegränsat, trolskt. Ljudet av regndropparna mot fönstret. Energin rinner av mig än mer sådana här dagar. Men jag tror många känner igen sig i den känslan - en regnig söndag. 
Min energi och min ork har varit under all kritik. Jag har känt mig mosad. Kränkt. Onödig. Bortglömd. Undanskuffad. 
Jag har svårt att acceptera att jag inte klarar tillvaron som tidigare. Att jag inte kan eller orkar. Har jag tur blir det någon enkel syssla. Men är det något som kräver koncentration eller lite tid så kollapsar min ork och tanke. Projektet bli halvfärdigt. Liggande i den röra jag lämnade det. Sådet blir stökigt här hemma. Jag måste få ha kvar sakerna som jag lämnade dem och det för några dagar så att jag kan ladda lite energi.
Det som är det svåra är att jag fortfarande inte fått in i skallen, den tröga, sega skallen, är att jag inte klarar detta. Jag hoppas. Jag vill vara som vanligt. När jag fixade saker utan tanke på att behöva spara på energin. I mitt inre är jag som vanligt. I tanken. Men verkligheten är helt annan. Och det är så tungt. Knäckande.
Ibland får jag insikt i hur begränsad jag är - just då. I det ögonblicket. Och jag tänker att detta är bara är ytterligare en dålig dag - en av mina sämre. Men jag "glömmer" så gärna att denna dåliga dag är som många andra senaste tiden. Jag tror fortfarande att imorgon - då blir det en bättre dag. Då klarar jag allt som vanligt.
Om jag lyckas vakna med liiiiite extra energi för dagen kan jag påbörja något. Däcka efter ungefär 30 minuter, försöker ytterligare några minuter, men inser att när jag bara sitter och stirrar rakt fram, att det är ingen idé. Jag får ta tag i detta igen - senare. För imorgon är ju en bättre dag? Jag glömmer...
Nu lägger jag ner även skrivandet för idag. Jag har kämpar idag med denna text. Svårt att förstå för mig. För andra som känner mig sedan tidigare. Att jag knappt klarar att skriva en sida med lite text. Att jag inte hittar orden. Får inte ihop meningar. Jag som älskar ord, berättelser.
Nu sätter jag återigen mitt hopp till morgondagen. Tomorrow, tomorrow, I love ya, tomorrow You're only a day away! 
 
 
me/cfs #människanbakom hjärndimma hjärntrötthet me/cfs

Kommentarer:

1 Piedra:

skriven

Jag har massor med påbörjade projekt som aldrig blir avslutade. Har jag lite mer ork så börjar jag på ett nytt projekt. Det är ju roligare och då orkar jag mer.

Svar: Ååååhhh, det känner jag igen mig i. Nytt är roligare än att avsluta något dammigt och gammalt.
jagepippi.blogg.se

Kommentera här: